Taggar

, , , , , ,

Jag kan då inte låta bli att tävla om ett par nya glasögon hos Beautykey.se! Mina nuvarande glasögon är faktiskt bara något år gamla men redan slitna på grund av att en viss ettåring, (vi kan kalla honom Simon, för att han heter så), har kastat dem i golvet fler gånger än jag minns och böjt ut skalmarna lite mer än leden tillåter. Den så fina lacken på metallbågarna saknas på vissa ställen och bågarna börjar se skamligt fula ut.

Så vad gör man inte? Att skapa kollage är inte min starka sida, please forgive me?

Smarteyes - H142C3

Smarteyes – H142C3

Bågarna valde jag för att de har en klassisk stil och inte i en färg som känns alltför trendig (kortsiktig) utan kan bäras året om och till vilka kläder och hårfärger som helst. Jag som faktiskt aldrig vant mig vid att bära glasögon måste ha en båge som är flexibel, tål hantering av mig och barn samt att den inte står ut för mycket. Att bågen är i plast tycker jag är en stor fördel, de blir lätta att bära plus att de inte har lösa ”pluppar” som ligger mot näsan. Den största fördelen av att inte ha lösa pluppar är faktiskt att man kan putta upp glasögonen i håret UTAN att de fastnar. Jag vet att ni tycker jag är sjukt smart som kommit på det. Eller hur? Eller hur?!

Till dessa bågar skulle jag faktiskt inte behöva lägga en större makeup varje dag utan de skulle fint rama in ögonen. Därför har jag valt att matcha glasögonen med den nya ögonpaletten från Babor som heter Nude Eye Shadow Collection, den är så otroligt fin och passar verkligen som varje-dag-makeup och kan kombineras med nertonat läppstift eller en kick-ass färg för att möta färgen på glasögonen.

Babor Nude Eye Shadow Collection

Babor Nude Eye Shadow Collection

Jag föredrar ju mörkt röda, rosa och lila läppstift eller gloss och här ser ni röda nyheten Long Last Glosswear ”Cupid’s Bow” från Clinique. Vill ni ser mer bilder på just glosset kan ni kika in i det här inlägget.

Clinique Long Last Glosswear Cupid's Bow

Clinique Long Last Glosswear Cupid’s Bow

Detta inlägg är skapat för att delta i tävlingen hos Beautykey.se. Om du också behöver nya glasögon och vill vinna dem från Beautykey.se och Smarteyes kan du tävla här!