Taggar

, , ,

Här ser ni mitt första försök med nya lacksystemet 7day Hybrid Polish från Depend Cosmetic. I en tävling på Instagram vann jag ett startkit med cleanser, bas- och toplack samt tre fina vårfärger.

Hybridsystemet 7day ska ge en högglansig gelfinish och längre hållbarhet, upp mot sju dagar, därav namnet. Man börjar med att rengöra alla naglar med steg 1 som är Cleanser, följer upp med steg 2 Protecting base, sedan en valfri färg om så önskas och sist två lager av Hybrid top. Det behövs ingen speciell lampa för att härda lacket utan det sker i vanligt dags- eller lampljus.

Depend Cosmetic 7day Hybrid  Polish "Mrs Mint"

Depend Cosmetic 7day Hybrid Polish ”Mrs Mint”

Bilden som jag bjuder på är inte den bästa, men vad hände med vädret och ljuset? Blev det november igen? Nyansen är något mer mint än ljusblå i verkligheten.

Formulan överraskade mig något, kändes lite rinnig och blev på första lagret väldigt tunt och streaky. Det gick att åtgärda på andra lagret då jag var mer generös med lacket. Det är såklart bara en observation och något att vänja sig vid. På bilden har jag två lager av Mrs Mint.

Har ni hunnit testa nya lacksystemet 7day Hybrid Polish och vad tycker ni?