Nu var det minsann ett bra tag sedan vi hördes av! Vart tar all tid vägen, för visst är det någon/något som tar den ifrån oss. Så måste det vara, den kan väl inte bara försvinna?

I slutet av mars fick jag nytt jobb, heltid och med med skiftande arbetstider som innefattar kvällar och helger. Det slog knock out på mig! Efter att ha varit föräldraledig sedan våren 2013 och sedan studerat delvis på distans har det känts tungt att komma tillbaka till rutiner, kontorstider, hämta och lämna på förskola och fritids. Vakna timmar spenderar jag på jobbet, halvvakna timmar med familj och sover som en gris om nätterna. Glamoröst!

Mitt nya arbete är långt från hudvårdsbranschen, man kan mer säga att det är tillbaka till mina rötter. Jag som växt upp på en lastbilsverkstad och fick mitt första jobb där är nu på ett transportföretag och arbetar på speditionen. Det innebär en hel del pappersarbete och arbete vid datorn, är så sjukt kul, samt att jag har världens bästa kollegor! Jag har tur faktiskt, jag är välsignad när det gäller bra kollegor på alla mina arbetsplatser.

Under våren har det trillat in en del nyheter och det är så spännande att få testa och utvärdera dem. Tid till bloggande har det däremot varit alltför fattigt med. Jag hoppas att det ska ändras nu. På bilderna syns några av de produkter som jag testar just nu; hårdvård från Happy Crazy Mine och läppstiften (som anlände med godis!) från Clinique kom idag. Övriga produkter har kommit tidigare.

Produkter under testning!

Produkter under testning!

  • L3003 in 1 micellar cleansing water
  • ArtDeco sunshine glow fluid (du måste köpa den!)
  • Clinique Pop lip colour + prime
  • Dermaheal CC Cream (asgrym!)
  • Happy Crazy Mine (schampoo, balsam och inpackning)
  • The Body Shop Vitamin C glow boosting moisturiser
  • Clinique Turnaround revitalizing instant facial
  • REN Glycolactic radiance renewal mask
Testing, testing!

Testing, testing!

  • L300 7 in 1 CC Cream
  • Alqvimia Perfect hands (en gudagåva till torra och söndriga handryggar!)
  • Lumene Bright now blur
  • C Skincare Boosting face oil (svenskt, ekologist och med eftertanke, kika in här!)
  • bareMinerals Pop of passion (okänd nyans då hylsan kom omärkt!)
  • CND RescueRxx
  • The Body Shop Highlighting dome

Har ni testat något av ovanstående? Vill ni veta mer om någon specifik produkt så är det bara att hojta till!

