Oj! Vad tiden går fort! Jag vågar nästan inte kika på datumet för mitt senaste inlägg, sommaren (??) har svischat förbi och nu väntar skolstart för barnen hösten står för dörren. Eller..? 

Jag har haft turen som haft två fina veckor semester med sol och värme, hemma i Sverige, tro’t eller ej. 

Tidigare under sommaren rådde det akut brist på solstrålar, ljumma kvällar och solbruna toner. För att undvika novemberregnets grå mantel tog jag fram det tunga artilleriet; glow-på-burk kan vi kalla det! Dessa produkter har snabbt blivit favoriter och jag har kanske skimrat lite mer än julgransglitter brukar göra, sorry about that! 

 

Här är produkterna som räddat mitt dystra sinne: skimmer, skimmer, skimmer! Allt från dagkräm, cc cream, bronzer och skuggor! De enda färgerna med riktigt klös i är två nagellack som jag förälskat mig i. Lila och rött!

Jag gör ett försök med att lista produkterna från vänster till höger:

  

  • Make Up Store Microshadow Muffin, ljus skugga med otroligt mycket skimmer. Jag har använt den som highlighter
  • bareMinerals READY Luminizer, bronzer med både guld och guldrosé. Vansinnigt tjusig, jag har öst på den på kindben för en nästan metallisk effekt. 
  • Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown, all about brows, säger jag! Dina bryn ramar in och lyfter ögat, se till att fixa dem så behöver du inte mycket mer än så. 
  • NARS Orgasm, som en orgasm på kinderna, ja – ni vet själva. Krämstick, lättapplicerat, färg och lyster!
  • Babor Nude Eye Shadow Collection, ni ser ju, passar vardag och fest. 
  • Art Deco Sunshine Glow Fluid är en flytande glow som jag har använt i ansikte och på dekolletaget för att få lite färg och lyster. Om ni tänker er ljuset en sensommarkväll med lite glitter i, så är den!
  • Art Deco High Definition Volume Mascara – jag tror att jag gillar alla mascaror som jag testat från just Art Deco och denna är inget undantag. Konformad borste gör den lättapplicerad och fransarna blir fabulous. 
  • Clinique Sculptionary Cheek Contouring Palette, ös på med skimmer säger jag ju! Här är också en lätt ton av persika som ger en fin lyster och färg på kinderna.  

 

När det kommer till hudvården har jag hållit det ganska enkelt i sommar; rengöring och kräm i princip, enstaka peeling då och då. Jag ska göra ett mer detaljerat inlägg om detta lite senare. 

Här kommer i alla fall produkterna som visas ovan, de som hjälpt till att hålla solen i sinnet:

  • Dermaheal CC Cream, ger lyster, bra täckning och återfuktar HELA dagen!
  • Nimue Element Barrier, oavsett om det ösregnar, blåser småspik eller om solen värmer räddar den här min hud alltid. Passar också otroligt bra för oss som sitter i kontorslandskap med torr luft. 
  • James Read Express Mask Tan, appliceras med vante, sköljs av efter en timme cirka och utvecklar sedan en golden glow. Inte gul, utan golden! Älskar!
  • Art Deco Couture Summer Lilac 860 är en dröm att lacka med, vacker lila nyans med blå toner och om man tittar riktigt nära ser man ett krossat microskimmer. Inget annat än ljuvligt!
  • Yves Rocher Rouge Imperial, fantastiskt rött krämlack! Smiter över nageln och är löjligt lättlackat!
  • CND RescueRxx är en olja (jag hade hoppats på lack!) som är en daglig keratinbehandling för dina naglar. Smörj, smörj, smörj och dina naglar kommer att älska dig. Ändlöst!
  • The Body Shop Vitamin C Glow Boosting Moisturiser är en gelkräm till ansiktet som känns lätt på huden och absorberas på nolltid. Use it!

Vad har ni själva hittat för favoriter under sommaren?