Taggar

, , , , ,

I fredags var jag tillsammans med ett härligt gäng bloggare på ett event i Göteborg. Sprudlande Tanja bjöd in oss för att få en presentation av framför allt Kevin Murphy men också Living Proof, som kanske inte är så stora i Sverige än. Alexander och Svante som representerade märkena på plats verkade pålästa och svarade gärna på frågor.

Kevin Murphy - skincare for hair!

Kevin Murphy – skincare for hair!

Min dag började med att jag träffade Bella och vi gick en runda på stan i Göteborg. Ni skulle sett oss; två förvirrade skåningar som inte ens hittar med hjälp av en karta! Med hjälp av GPS och en gammal vän hittade vi i alla fall till Heden för att parkera. Sen blev det kanske lite ”vingligt” på stan när man tror att man går rätt men ändå är i helt fel riktning.

Målet var bl.a den nya butiken Sephora, en riktigt fin och fräsch butik. Den är ganska nyöppnad och ser såklart sådär sprillans ny ut. Jag köpte ett par sheet masks, dusch gel av syrén och ansiktsmask från deras egna märke.

Efter rundan på stan satte vi oss på en tapasrestaurang (same procedure as last year) och väntade in ett par andra bloggtjejer; Tina, Emelie och Viola. Jag vet inte, men det var godare förra året, det är jag helt säker på. Och då var det ändå riktigt gott, även i fredags!

Tapas på El Toro Bravo

Tapas på El Toro Bravo

Eventet hölls på 28:e (correct me if I’m wrong) våningen på Gothia Towers, ljust och fräscht konferensrum i modern anda. Inledningsvis serverades plockmat och bubbel och vi fick sitta och prata en liten stund innan presentationerna började. Vi fick en gedigen genomgång av Kevin Murphy och mitt tidigare intresse för märket har blivit större. Det ska vara paraben- och sulfatfritt, innehålla så mycket naturliga ingredienser som möjligt och är inte testat på djur, därmed är det godkänt av PETA och få bära deras bunny på förpackningarna. Jag gillar deras smarta förpackningar som är smala och smidiga, lätta att packa ner i resväskan och såklart underlättar deras egen transport över hela världen.

Kevin Murphy beskrivs som ”skincare for hair” och deras balsam (rinse) ska till ända ner i hårbotten och sedan ”slarvigt sköljas ur” för att bevara effekten av det, samt att det kan användas som body lotion! Your heard me!

Här har mitt ben fått lite kärlek av Luxury.Rinse

Här har mitt ben fått lite kärlek av Luxury.Rinse

Tanken känns kanske främmande men det fungerar, känns inte kladdigt och deras Rinse smiter lätt in i huden.

Eftersom min frisör har Kevin Murphy på sin salong är jag någorlunda informerad sedan tidigare och har provat lite i deras sortiment. Min favorit är Maxi.Wash, ett djuprengörande schampoo som jag använder cirka en gång i veckan. Det innehåller bl.a. AHA-syror som tuggar upp lite döda hudceller i hårbotten och rengör håret. Det blir riktigt ”clean” men inget som deras balsam inte kan fixa. Jag gillar att köra Maxi.Wash som en kur och låta det verka i en halvtimme och sedan låta balsam eller inpackning verka lika länge. Hårbotten älskar behandlingen!

I ♡ Kevin Murphy

I ♡ Kevin Murphy

Även Living Proof, som frontas av delägaren Jennifer Aniston, fick en rejäl presentation, men jag måste erkänna; jag lyssnade halvhjärtat. Inte på grund utav bristande intresse utan för att tiden rann iväg! Jag hade börjat fundera på parkeringstiden som gått ut och på resan hem till Skåne.

Lyckan över kaffe och creme brulee!

Lyckan över kaffe och creme brulee!

Summan: bra och välorganiserat event, intressanta märken som presenterades och roligt att träffa nya och gamla bloggkollegor! Jag hoppas på fler event i Göteborg framöver!

Goodiebagen från eventet höll på att svämma över av fina produkter att testa, Maxi.Wash, Hydrate.Me, hårspray, torrschampoo och annat smått och gott från Kevin Murphy och nästan lika mycket fint från Living Proof. Spännande med så mycket nytt och det ska bli kul att testa dem under hösten!

Tack Tanja, för din inbjudan!

Vill du se mer från eventen kan du kika på Instagram under hashtaggen #kevinmurphyeventgbg