Taggar

, , , , ,

I närmare tre år har jag dragits med naglar som skivar sig, flisar sig sig och helt enkelt inte blir långa. För en bloggare som älskar nagellack är det inte särskilt kul. 

  
Nu har jag kanske hittat ett recept som verkar fungera! Olja, nagelstärkare och handkräm i fin kombination. 

CND RescueRxx, OPI Nail Envy och Perfect Hands från Alqvimia. 

Jag har kört kuren i cirka två veckor och känner att jag kan ha hittat den rätta vägen. Även om jag ser att de fortfarande skivar sig lite får de ändå styrkan från Nail Envy att växa sig längre. 

Oljan från RescueRxx gör smidiga och flexibla. Den fungerar även till nagelbanden och jag dränker in hela nagelplattan och masserar. 

Nail Envy använder jag som underlack till varje manikyr. Den här helgen kör jag kulörfria dagar; endast Nail Envy som jag lackar lager på lager, utan att lacka av mellan lagerna. 

Handkrämer har jag nog nämnt tidigare och även visat på Instagram, en gåva för torra händer! Den återfuktar länge helt utan att kännas fet och klibbig. Som att doppa händerna i Fountain of Youth! 

Vad gör du för att hålla händer och naglar i fint skick?