För några veckor sedan provade jag och en kollega om man hinner till och från Väla på lunchrasten. Med råge skulle jag vilja säga. Man hinner köra till Väla, beställa mat för take away, in en runda på Kicks (mycket viktig butik) och sen köra tillbaka och äta lunch. Förvisso får lunchen intas vid arbetsplatsen, men det gör vi både ofta och gärna ändå. Bästa sällskapet är kollegorna!

Vid detta besök var siktet inställt på Essies höstkollektion 2015, med inspiration från 70-talet bjuder kollektionen på en blandad kompott av krämlack, skimmer och finkrossat glitter. Jag föll för mustiga Frock’n Roll, en mystiskt svartlila med krossat glitter. Som en stjärnhimmel. Jag köpte även Bell Buttom blues som har en vackert mörkblå nyans men skimrar i olika blå nyanser. Är överförtjust i båda!   

Här ser ni hur Frock’n Roll kan se ut på naglarna. Bilderna är tagna med min iPhone och är kanske inte av högsta kvalitet. Badrumslampan erbjuder inte mycket hjälp såhär på kvällskvisten.

Nagellack från Essie brukar ligga runt 129kr styck.