Etiketter

, , ,

Det här schampot har jag använt till och från sedan i början av sommaren. Det är inget varje-dag-schampo utan används när håret behöver en djuprengöring eller hårbotten behöver fräschas upp lite extra.

Kevin Murphys produkter beskrivs som ”skincare for hair” och det är just så det här schampot fungerar. 

Jag använder MAXI.WASH cirka en gång i veckan, ibland varannan vecka. Jag har aldrig stylingprodukter i håret och den enda smuts som hamnar i håret är den dagliga dosen av det som finns i luften omkring oss. Jag köpte det främst för min trassliga hårbotten. I grunden har jag psoriasis och jag kan tänkta mig att det blir en del följdproblem när man har riktigt tjockt hår som inte kan lufta ur hårbotten ordentligt. Så känner jag i alla fall.

MAXI.WASH innehåller bl.a AHA-syror från papaya och grapefrukt som ”avgiftar” hår och hårbotten. Jag skulle använda termen djuprengör istället. Jag låter det oftast verka fem minuter innan jag sköljer bort noggrant.

Schampot är inget man använder ensamt för håret behöver lite kärlek efter en djuprengöring. Ibland tvättar jag håret ytterligare en gång med annat schampo och följer sedan upp med balsam, eller så tar jag en inpackning som jag sedan låter sitta kvar, (så länge som jag orkar gå runt med turban på huvudet).

Min hårbotten jublar över detta schampo men hårets längder känns nästan ”för rena”, därav behovet av extra kärlek efter schamponering. 

MAXI.WASH är fritt från sulfater, parabener och ska rengöra på djupet samt lindra irriterad skalp.

Märket Kevin Murphy hittar ni främst hos frisörer men också hos tex. eleven.se och lyko.se.

Priset kan variera men 249kr verkar vara vanligast. Jag köpte mitt hos min frisör Emma som jobbar på Harmoni.

