Taggar

, , , ,

Nu lanserar Gilda Cosmetic sin nyhet Vitamin C Super Serum som ska vara extra bra för dig med oljig, mogen och åldrad hud, men även för dig som har hyperpigmenteringar.

Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum

Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum

Serumet innehåller propanediol, stabiliserad L-askorbinsyra och antioxidanten ferulicsyra. Tillsammans ska dessa skydda huden, stimulera kollagen- och elastinproduktionen i huden samt verka uppljusande på pigmenteringar. Ett perfekt tillskott för huden nu på hösten, för vem har inte slarvat med solskyddet åtminstone en gång under sommaren?

Jag har slarvat, det erkänner jag! När jag cirkulerar i trädgården korta stunder brukar jag inte applicera solskydd och kan mycket väl glömma det när jag ska lägga en makeup. Då förlitar jag mig på det SPF som finns i till exempel foundation.

Så vad passar bättre än en kur med C-vitamin nu när hösten står för dörren? Jag kan nästan svära på att C-vitamin är alla hudterapeuters super remedy för att hålla huden i god kondition och se frisk och klar ut.

Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum

Gilda Cosmetic Vitamin C Super Serum

Gildas serum kommer i en pumpflaska om 30ml, den har en konsistens som är mellan flytande och gel, helt färglös och och är i princip doftfri. Den känns lite ”oljig” precis när man applicerar den men serumet absorberas snabbt av huden.

Får jag ge er ett litet tips? Snåla inte; applicera lite på hals, dekolletage och handryggar också. Dessa är klassiska ställen som ”faller offer” för solens åldrande av vår hud.

Priset är 695kr för 30ml.

Jag ska börja använda mitt serum från och med idag och återkommer längre fram i höst om hur jag har upplevt det.