Etiketter

, , , ,

Att skönhet numera även inkluderar våra tänder är ingen nyhet. Var och varannan reklam på TV och i tidningar handlar om tandblekning för hemmabruk, på salonger eller kliniker.

Skönhet för tänderna ska såklart inte förväxlas med den dagliga tandvården och att borsta tänderna är fortfarande ett fiffigt sätt att hålla mun och tänder friska.

Listerine Advanced White

Listerine Advanced White

Advanced Whitening från Listerine lanseras i oktober och är för hemmabruk. Detta munksölj ska både ta bort och förebygga missfärgningar, reducera plack och ge en fräsch andedräkt.

Munsköljet har en ”whitening technology” men innehåller inga slipmedel, är färglös och har en mild smak (sisådär stark smak och doft men jag är inte känslig) och innehåller 0,05% fluor. (Vem kommer ihåg Flourtanten från skolan?!).

Listerine Advanced White ska användas morgon och kväll och redan efter två veckan ska man kunna se ett resultat. Det återstår att se! Jag börjar använda mitt idag och så får jag återkomma med hur jag upplever mina tänder om några veckor. Nu har jag nog inga större missfärgningar direkt, de se nog ganska normala ut för en snart-38-åring.

Från oktober finns produkten i butiker och på apoteken, 500ml kostar 69kr och är rekommenderad från 12 år. (VILKEN 12-åring behöver bleka tänderna??)

 

