Taggar

, , ,

Med inspiration från det arktiska landskapet har CND skapat en kollektion med frostigt glittriga lack och fina pastellnyanser. Kollektionen släpps i november och innehåller för både Vinylux och Shellac 4 fina färger.

Jag har fått hem ljusrosa krämlacket Winter Glow och alldeles, alldeles, alldeles underbara Glacial Mist, som är isande ljusblå med frostigt glitter. Det var kärlek vid första ögonkast!

De övriga lacken i kollektionen är glittriga plommonfärgen Nordig Lights och skimrande Tundra som är ett rosa lack.

Här har jag lackat med två lager Glacial Mist. Det vore önskvärt om det täckte något bättre, jag är inte mycket för skira nagellack utan vill att de täcker ordentligt. I övrigt är det lättlackat och jag har använt ett lager av deras egna topplack Weekly Top Coat och sedan toppat det med Seche Vite.

Om jag känner på nageln kan jag fortfarande känna strukturen av glittret men det är överkomligt. Jag gillar glittriga lack men inte den skrovliga ytan dessa brukar ge.

Vad säger ni om färgen?

CND Vinylux AURORA COLLECTION 2015: Glacial Mist

CND Vinylux AURORA COLLECTION 2015: Glacial Mist

CND Vinylux AURORA COLLECTION 2015: Glacial Mist

CND Vinylux AURORA COLLECTION 2015: Glacial Mist