Taggar

, , , , ,

  I samarbete med en av världens mest kända gatukonstnärer; Eine, släpper The Body Shop sin Hemp Han Protector i en kaxigare förpackning. Priset för en tub på 100ml är 130kr, varav 20kr går till The Body Shop Foundation. Stiftelsen verkar för att ”skydda och berika planeten, dess hav, djur och människor”. 

Du har möjligheten att påverka genom att rösta för det du brinner för. En Hemp Protector = en röst!

Samtidigt släpps också två nya produkter i Hemp-serien, nämligen Heavy Duty Body Moisture Protector och Rescue Balm. Den förstnämnda kommer i rund burk om 200ml och ska ge fukt i upp mot 96 timmar. Låter kanske lite otroligt, men det funkar kanske? Jag tänker att man duschar nog någon gång däremellan och fyller på eller? Priset är 185kr. 

Rescue Balm som även skickats som prov kommer i en plåtlåda motsvarande 100ml och kostar 225kr. Personligen kan jag knappt bärga mig tills den är slut så att jag istället kan lägga karameller i den. Men nej, vad säger jag?! Rescue Balm är precis vad namnet säger och är till för de mest utsatta ställena som armbågar, knän och kanske även kan fungera till eftersatta nagelband. 

Nyheterna släpps 9 februari.