Etiketter

, , , , , ,

Nu börjar det dra ihop sig för årets Daisy Beauty Awards 2015. Precis som förra året sitter jag i juryn för Aktiv Hudvård. Mitt i kallaste vintern när min hud brukar må som sämst ska jag alltså testa och utvärdera hudvård med aktivs ingredienser.  Det blir som ett äventyr kan man säga. 

På onsdag är det deadline för Aktiv Hudvård och då ska alla betyg skickas in till Kicki Norman på Daisy Beauty och jag kommer inte avslöja något i det här inlägget utan bara presentera produkterna och ge dela med mig av mina tankar kring dem. Bredare recensioner kommer längre fram!

  
Om vi går från vänster till höger: 

Sisleya Essential Skin Care Lotion. Första tanke: vad ÄR det här? ”Lotion” – en mjölkig flytande lösning, nästan rinnig, men i vilket sammanhang? Även efter att ha läst pressmaterialet var jag tveksam; ska den användas som rengöring eller mer som ansiktsvatten? Ansiktsvatten, har jag kommit fram till. Ett mycket trevligt sådant måste jag säga. 

Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Precious Oil. Första tanke: testa solskydd NU? Solen kommer knappt ovanför trädtopparna, jag skulle få lägga mig horisontellt för att träffas av lite UVB nu. I pressmaterialet står det att detta serum ska appliceras innan man ska vara i solen och jag har tolkat det som ett solskydd. Med lite research har jag läst mig till att det är ett serum med reparerande egenskaper, verkar mot ålderstecken, ger huden lyster och silkeslen yta. Och innehåller spf15 (något lågt i mina ögon om man ska ha det till bara spf) mot både UVA och UVB. 

Shiseido Ultimune Eye Power Infusing Eye Concentrate. Första tanke: lyxförpackad vibrator! Men det visade sig ”bara” vara ett kraftfullt koncentrat till ögonområdet. En liten ögonboost som ska reducera linjer och ålderstecken, göra huden runt ögonen smidig, återfuktad och ge en pigg look!

Exuviance Super Retinol Concentrate. Första tanke: vågar jag? Märkte ninockså att retinol fick ett ordentligt uppsving under 2015? Det kom gradvis smygande under ett par år för att sedan explodera förra året. I detta serum avges retinolet gradvis i huden för att minska risken för irritation. Det mixas med neoglukosamin för att ut bästa möjliga effekt mot ålderstecken som linjer, pigmentfläckar och minskad volym i huden. Just neoglukosamin finns i hyaluronsyra och verkar för att strama upp och fylla upp huden inifrån och ut. 

Pixi Glow Tonic. Första tanke: ÄNTLIGEN ska jag också testa denna! (Hello, sist på bollen!) Glow Tonic har hyllats och hedrats långt innan den släpptes i Sverige förra året och det var väl banne mig på tiden? Den beskrivs som ansiktsvatten som ska ge klarare hudton genom att försiktigt exfoliera bort döda hudceller. 

Har ni testat några av produkterna som är nominerade till Daisy Beauty Aktiv Hudvård? 

