Taggar

, ,

Vad äter ni till lunch idag? Jag har kanske tagit det här med matlåda på jobbet till en helt ny nivå, men jag gillar valmöjligheter. Jag arbetar på ett industriområde, lunchställena här omkring är en korvmoj, pastavagn, pizzeria, Burger King, McDonald’s eller om man vill, kan man köra till Maxi och köpa sallad i deras lösviktsbuffé. Och det har kanske blivit lite mer BK än just salladsbuffé om vi säger så.. Min karaktär är som bortblåst när någon nämner pommes!

Det som började som ett luddigt förslag om att ta med matlåda istället för att åka iväg och äta, samt bara äta kaka på fredagar (which is holy, by the way) har nu blivit allmän lag och vi håller efter varandra. Och vi får stötta varandra med en och annan frukt och nötmix för att klara eftermiddagarna då vi annars ätit saltlakrits, Twix och druckit Coca-Cola.

Såhär ser min matlåda ut just nu:


I botten ligger dagens lunch i plastburk; pasta och köttfärssås. Utöver detta har jag lagt ner bröd, brie, gröna oliver, mozzarella, sallad och tomater. Äggen är okokta och dessa kokar jag om jag tex glömt min matlåda hemma, ägg mättar riktigt bra! Plastlådan är på 30 liter och köpt på Coop (om jag minns rätt) och står i kylen på jobbet. Jag har även salt, peppar, balsamvinäger och olivolja ståendes i ett skåp i lunchrummet.

Just nu känner jag knappt igen mig själv; inget godis, ingen läsk, ingen slaskmat och så det här, matlåda deluxe!