Taggar

, , , , ,

Ett steg närmare Midnattsloppet är att komma igång med löpningen såklart. Som jag berättade förra veckan har jag börjat smått med powerwalks och emellanåt öka takten med att jogga vissa sträckor. 

Förra veckan fick vi besök av två tjejer från Löparglädje i Helsingborg, Karolina och Lotta.  De berättade om företaget, vilka pass de har, vem de passar för och hur man kommer igång med löpning. Men vi pratade också en del om kost, mental inställning och den bästa träningen är den som verkligen blir av. Klyschor, men det är sant, eller hur? 

  
Vi fick även en del förslag på övningar man kan göra på jobbet, kanske utmana varandra; knäböj vid kaffemaskinen, armhävningar när man väntar på kopiatorn och att utnyttja höj- och sänkbara bord och stå upp mycket under dagen. 

Just det här med höj- och sänkbara bord har jag knappt använt under mina snart 10 månader här, men nu jäklar! Och jag jagar min kollega Eva som jag tvingar upp ur stolen också. Om jag står upp och hon sitter ner kan vi inte prata, och så kan vi inte ha det, vi får vara på samma våglängd minsann. 

Vilka tips kan ni ge mig när det gäller ”vardagsmotion”?