Taggar

,

Mitt hår är tåligt. Det är tjockt, jag har massor av strån på liten yta. Stråna står emot färg, slingor, väder och vind, så har det alltid varit. Förra våren började slinga de mot ljust igen och jag vet inte riktigt vad som hände, men det var som om håret sa att nu får det räcka. 

Håret blev ihoptovat som tuggummi när jag tvättat det, att reda ut det i blött tillstånd var inte att tänka på. När det torkat var håret sprött, känsligt och kändes trasigt.

Hela sommaren gick och jag klippte av en bra bit för att bli av med det värsta, jag tyckte att en lång bob var ju så snyggt ändå. Jag provade inpackningar, olivolja och kokosolja. Inget hjälpte. Inovember gick jag till en ny frisör som skulle försöka få fason på både färg och kvalitet. Han klippte, färgade och berättade om Olaplex hemmabehandling som jag kunde köpa med mig. Olaplex finns även som salongsbehandling och det kommer jag att testa nästa gång.

Nu har jag kört med Olaplex ungefär en gång i veckan. De flesta gånger har jag låtit det sitta i håret i flera timmar, med en förhoppning om att det ska hinna laga mitt hår ännu mer. Resultatet är ett hår som mår så mycket bättre och jag känner mig lättad! Produkter kan såklart aldrig ersätta ett naturligt friskt hår, men det kan underlätta processen. 

Olaplex ska verka reparerande och kan användas i samband med färgning eller slingning, men även som en hemmabehandling för att hålla håret friskt. 

Jag är tacksam!